Vady karburátora
Triky karburátora
Karburátor je veľmi citilivá časť motora a jeho nesprávne nastavenie, alebo nefunkčnosť jeho častí dokáže narobiť veľa problémov napr:
Motor beží, ale otáčky neklesajú po uzavretí plynu Možná príčina: ihla je nastavená príliš vysoko bohatá zmes (napr. nesprávna hladina v karburátore) motor nasáva falošný vzduch |
Motor nejde naštartovať za studena Možná príčina chudobná zmes-problémy so sytičom a/alebo tryskou vzduchový filter je zahltený olejom spadnutá ihla motorový olej je príliš stuhnutý(v zime) |
Chod motora je prerušovaný, nejde vytočiť Možná príčina: chudobná zmes nízke voľnobežné otáčky malá ventilová vôla - nízka kompresia chybne nastavený dekompresor - nízka kompresia nízke oktánové číslo benzínu(detonácie) |
Pri prudkej akcelerácii motor reaguje oneskorene Možná príčina: nesprávna hladina v karburátore studený motor poškodená AC pumpa |
Motocykel štartuje normálne, ale po pridaní plynu zhasne Možná príčina: studený motor upchatá tryska, alebo nečistoty v karburátore nasávanie falošného vzduchu chudobná zmes voda v karburátore |
Z karburátora vyteká benzín, motor sa prechlatáva Možná príčina: deravý plavák alebo poškodený ventil plaváka nečistoty v karburátore(nefunkčný ventil) |
Motocykel nechce naštartovať po páde Možná príčina: vysoké voľnobežné otáčky benzín vo valci-prechlastaný motor treba zapnúť tzv. Hotstart button (YZ-F, KTMky...) zahádzaná sviečka(elektródy) nesprávny postup pri štartovaní |
Motocykel sa dusí pri vyšších otáčkach Možná príčina: hlavná tryska je veľká-bohatá zmes vzduchový filter je zahltený olejom poškodená sviečka resp. elektródy voda v karburátore |